
dimecres, 19 de novembre del 2008
dimecres, 12 de novembre del 2008
Ciències Polítiques es mobilitza
Els i les estudiants de Ciència Política som conscients d'això, com ho demostra que els grups de primer i quart de matí de s'hagin declarat en vaga per demà per fer front a Bolonya.
El dimecres de la setmana que ve, probablement a la una del migdia a l'aula 18A, hi haurà una xerrada organitzada pels estudiants de Ciències Polítiques, on participaran ponents de l'AEP, amb l'objectiu d'informar-se sobre Bolonya i els perills que suposen per la universitat pública i el nostre ensenyament.
Canya a Bolonya!
dijous, 23 d’octubre del 2008
Eleccions Rector UB, 6 de novembre

El dijous 6 de novembre serà la data de les eleccions a rector de la UB en primera volta.
Les eleccions es faran mitjançant elecció directa i sufragi universal lliure i secret.
Si cap candidat no obté la majoria absoluta el dia 6 de novembre, es procedirà a una segona volta el dia 11 de novembre.
Qui pot votar en aquestes eleccions?
Les més de 60.000 persones amb dret a votar el dia 6 de novembre es distribueixen en quatre col·lectius d’electors, el vot de cadascun dels quals té un valor diferent:
- professorat-doctor amb vinculació permanent (el conjunt del vot d’aquest col·lectiu té un valor del 51 % del total);
- altre personal docent i investigador (valor equivalent al 9 % del total);
- alumnat d’ensenyaments de primer i segon cicle i de doctorat (30%);
- personal d’administració i serveis (10%).
Més informació: www.ub.edu/eleccionsrectorat2008
Candidats:
- Dídac Ramírez: www.didacramirez.cat
- Norbert Bilbeny: www.bilbenycandidat.com
- Josep Samitier: josepsamitier.cat
- Marià Alemany: www.malemany.cat
dilluns, 20 d’octubre del 2008
RESULTATS ENQUESTES Preinscripció

Resultats:
Et sembla bé que a la preinscripció tinguin preferència els estudiants que ho tinguin tot aprovat el juny?
SI 32,39 % - NO 67,60%
Has tingut problemes en la preinscripció per culpa d´errors informàtics?
SI 59,85% - NO 40,14 %
Valores positivament el funcionament del sistema informàtic en la preinscripció?
SI 20,42% - NO 79,57%
Creus que hi ha hagut falta d´informació sobre el canvi en el sistema de matriculació?
SI 86,61% - NO 13,38 %
Et sembla correcte que el sistema de preinscripció vagi en ordre al número de crèdits aprovats?
SI 42,25% - NO 57,74 %
Trobes correcte que no es pugui imprimir el resguard de la preinscripció?
SI 9,15% - NO 90,84%
Creus que als plans docents de cada assignatura no s´especificava suficientment el tipus d´avaluació que seguirà el professor/a?
SI 73,94% - NO 26,05%
Creus que ha estat correcte deixar de publicat la guía de l´estudiant en paper?
SI 11,26% - NO 88,73%
Trobes correcte el canvi d´horari dels exàmens? (de 9h a 8:15h i de 16 a 15h)
SI 5,63% - NO 94,36%
Creus que aquest sistema ha millorat la matriculació o encara l´ha empitjorat més?
SI 6,33% - NO 93,66%
Moltes gràcies per la vostra participació!!
dimecres, 15 d’octubre del 2008
Crisis de les subprime
Atenciò a aquest video que circula per internet. Es una paròdia que explica en tó humoristic algunes de les raons d'aquesta crisi financera global i proposa alguna que altra solució...
El millor de tot es que els exemples que s'argumenten con casos reals per molt surrealistes que semblin.
dijous, 9 d’octubre del 2008
50 anys del premi FAD, primer cop contra el franquisme arquitectònic

Avui te lloc a la facultat la gala d'entrega dels premis FAD.
Els premis FAD (Foment de les Arts Decoratives) compleixen 50 anys i per això fan la gala d'entrega a l'edifici que va obtenir el primer dels premis; l'Edifici Vell de la Facultat de Dret.
Un dels motius pels que va rebre aquest premi va ser perquè aquest edifici va ser un dels que van encapçalar el canvi de l'arquitectura pública a Barcelona desprès de la Guerra Civil.
Amb el franquisme la majoria d'edificis públics es caracteritzavan per tenir una estructura molt austera de toc clàssic i construïts amb el tradicional totxo taronja que tots coneixem. Tal i com veiem en univesitats com la Complutense de Madrid o el col·legi Sant Ramón de Penyafort i la Facultat de Farmàcia a la UB.
La construcció de la Facultat de Dret va supossar l'inici del final d'aquest estil arquitectònic, de l'estil feixista italià aplicat a l'arquitectura inspirat en les construccions clàssiques de l'Imperi Romà; i ho va fer abandonant el totxo i introduint les estructures metàl·liques en edificis de colors clars, amb grans espais i molta lluminositat.
dimarts, 7 d’octubre del 2008
Enquestes i queixes sobre la preinscripció i matriculació

Les enquestes ens ajudaran a reivindicar i millorar les deficiències i injustícies que s´han produït.
Les queixes les presentarem al Consell d´Estudis de Dret per intentar arribar a una sol·lució.
Us animem a participar!!
La taula està fixa davant l´Aula Magna de l´Edifici Vell. Intentarem estar per poder resoldre qualsevol dubte i per a informar-vos.
