dilluns, 2 de març del 2009

RESULTATS REFERÈNDUM BOLONYA

Resultats del Referèndum d'estudiants de la UB celebrat el dia 26 de febrer sobre la qüestió:

"S’ha de paralitzar l’aplicació de l’espai europeu d’educació superior per iniciar un procés de debat sobre el futur de la universitat pública?"

Facultat de Dret

Participació: 15,28 % (participació eleccions a Claustre: 11,97 %)


  • SI: 1.068, 92 %



  • NO: 83, 7,10%

En Blanc: 7; Nuls: 3


Total Universitat de Barcelona

Participació: 18,30 % (participació eleccions a Claustre: 7,20 %)



  • SI: 9.732, 93,1 %



  • NO: 610, 5,80%

En Blanc: 98; Nuls: 21


Després d'aquests resultats desitjem felicitar a tots aquells que heu votat i a aquelles persones que heu fet possible que els estudiants hàgin pogut expressar lliurement el seu posicionament envers el conegut procés de Bolonya.

La participació al referèndum ha estat representativa si la comparem amb altres convocatòries electorals a la UB (eleccions al Rector de 2008: 5,3 %; eleccions al Claustre: 7,20). No som una minoria els que demanem aturar aquest despropòsit que s´intenta aplicar a correcuita.

La pregunta avui formulada als estudiants serà duta al Claustre de la Universitat de Barcelona del pròxim dia 5 de març per a la seva aprovació.

Per la nostra part, farem tot el possible perquè aquests resultats siguin respectats i s´apliquin per part de la UB.

Moltes gràcies pel vostre suport!!!
Resultats UB:

dimecres, 18 de febrer del 2009

26 de Febrer: REFERÈNDUM sobre Bolonya




El proper dijous 26 de febrer tindrà lloc un referèndum sobre el procés de Bolonya entre l’alumnat de la Universitat de Barcelona, a petició dels estudiants claustrals.

El referèndum plantejarà la qüestió següent: «S’ha de paralitzar l’aplicació de l’espai europeu d’educació superior per iniciar un procés de debat sobre el futur de la universitat pública?».

La finalitat de la consulta és vincular el vot dels representants de l’alumnat en les votacions del Claustre sobre aquest tema i expressar democràticament la posició dels estudiants envers l´aplicació de Bolonya.

L´AEP demana el SI en el referèndum, per iniciar un veritable debat sobre el futur de la universitat pública i aturar l´aplicació del conegut procès de Bolonya que es pretén aplicar en contra de la majoria dels estudiants.

PARTICIPA!! VOTA SI!!

diumenge, 8 de febrer del 2009

Xerrada Palestina: després de les bombes. I ara què? L’infern etern a Terra Santa


L´Associació d´Estudiants Progressistes organitza una xerrada sobre la situació a Palestina amb la participació de:


Ferran Izquierdo, Professor de Relacions Internacionals de la UAB
Aritz García, membre de la Xarxa d’Enllaç amb Palestina

Dia: dijous 12 de febrer
Hora: 13 hores
Lloc: aula 31 -edifici Tomás y Valiente- de la Facultat de Dret de la UB (Av.Diagonal 684)

Us esperem!!

divendres, 9 de gener del 2009

ATUREM LA MASSACRE A GAZA


MANIFESTACIÓ, DISSABTE 10 DE GENER A LES 17H. A PL.UNIVERSITAT.
Davant la massacre perpetrada per les forces militars de l’Estat d’Israel contra la població civil de la Franja de Gaza (Palestina), l’AEP-Associació d’Estudiants Progressistes volem mostrar la nostra solidaritat amb tot el poble palestí que malda per sobreviure sota les bombes i els atacs indiscriminats. Ens sumem a la crida solidària de la Comunitat Palestina de Catalunya per a aturar l’actitud còmplice o indiferent de les democràcies europees, i molt especialment dels governs català i espanyol.
Per a llegir el manifest unitari i fer un seguiment actualitzat de les convocatòries arreu del territori al web de la Comunitat Palestina de Catalunya.

dimecres, 3 de desembre del 2008

Ara sí, assemblea divendres

A l'assemblea de dimarts es va trobar convenient convocar-ne una altra per divendres per així tenir més temps per a fer difusió, donat la importància dels punts a tractar.
Així que es convoca a assemblea d'estudiants dels diferents ensenyaments que s'imparteixen i depenen de la facultat de dret.
L'assemblea tindrà lloc el divendres 5 de novembre a les 13 hores davant de les aules 1, 2 i 3 de l'edifici vell.
L'ordre del dia es el següent:
1- Explicació de les mobilitzacions i ocupacions de facultats
2- Activitats i propostes d'informació i debat sobre el Procés de Bolonya
3- Regularitat de l'Assemblea
4- Altres

Vine i participa!

dimarts, 2 de desembre del 2008

Avui, tots a l'assemblea!

Avui, dimarts 2 de desembre hi ha convocada assemblea d'estudiants a les 14 hores davant de l'Aula Magna, a l'Edifici Vell.
Aquesta assemblea es oberta a tots els estudiants dels diversos ensenyaments que s'imparteixen a la Facultat de Dret (Dret, Ciències Polítiques, Criminologia, etc...).
Els punts de l'ordre del dia seran els següents:

1- Explicació de l'estat de la lluita contra Bolonya i les ocupacions de facultats
2- Fórmules de lluita a la nostra facultat
3- Torn obert per parlar de qualsevol altre tema

Us hi esperem a totes i a tots.

dilluns, 1 de desembre del 2008

La pesadilla de Darwin


El proper dimecres 3 de desembre projectem el documental "La pesadilla de Darwin" de Hubert Sauper a les 13 hores a l'aula 32.
Un dels documentals sobre el mercat i la seva misèria més dolorosament vius que s'han fet en els últims anys.